Saturday, 15 June 2013

Bila si bf mempunyai kakak angkat. K WHAT?!

Kakak angkat? Satu hubungan yang orang selalu persalahgunakan *muka serius*. Macam mana istilah kakak angkat ini boleh terwujud aku pun tak tahu. I mean diorang jadikan orang tu or orang ni sebagai kakak angkat dorang (bukan melalui jagaan ibu bapa). Hahaha okay lu takkan faham. Yang aku tahu, sakit hati aku sekarang tidak tergambar. Sakit hati sedih semua ada. Yeah, girlfriend yang sporting dan tabah itu obviously not me. Ulang suara, not me. Forever not me. Jadi jangan mengharapkan aku tersenyum apabila kau meminta izin untuk mempunyai kakak angkat. What?! Kakak angkat!! I was like 'god can i kill him?'. Seriously babe, bolehnya dengan selamba dia kata 'aku maw berkakak angkat boleh?'. Man are you serious......? Memang sudah sedia untuk menghadapi perang ketiga?.........

Look, kita baru 2 bulan setengah sudah bermacam-macam tsunami datang. Itu 2 bulan babe bukan 2 tahun. Kalau 2 tahun baru ada kes macam ni hah okay la. Kalau awal-awal sudah ada kes berkakak-angkat ni. Weh susah la hati nak terima. Why i said like this because aku mempunya banyak tanggapan ataupun dengan  words yang lebih jelas, NEGATIVE THINKING. Apatah lagi bila dia kata perempuan tu satu umur dengan aku. Hey kenapa bukan aku saja yang jadi kakak angkat kau? Means kami sama level lah ni kan. Lagipun motif untuk ada kakak angkat apa? Sekadar suka-suka kan? 

For girls di luar sana yang macam akumesti kamu faham. Kita ni bermacam-macam boleh di fikir. Bila bermacam-macam perasaan datang, bermacam-macam juga la tanggapan boleh di buat. Perasaan insecure pun datang. Takut kakak angkat tu menggugat hubungan. Yes menggugat! Di sini mungkin motif mengapa boyfriend inginkan kakak angkat:

1) Dia sudah boring dengan relationship kita.
2) Perlukan satu lagi perempuan untuk menjadi layanan. 
3) Jatuh cinta dengan perempuan tu dan ingin memulakan perhubungan dengan 'kakak angkat'. K WHAT
4) Ingin berfeeling-feeling mempunyai kakak angkat yang boleh curhat perasaaan (macam dengan gf tidak boleh padahal satu ketika dulu, gf adalah teman yg selalu di fikirkan dan bermacam-macam perasaan diluahkan)
5) Ingin merasai mempunyai lebih dari 1 perempuan tapi bukan dengan taktik curang.

Okay jelas. Semuanya sudah jelas kini. Mustahil antara semua list yang aku kasi dekat atas tu, tiada satu pun  yang betul. Kejap ya, negative thinking aku masih on. Aku mahu list pula macam mana setelah pasangan kita secara rasminya mempunyai kakak angkat.

1) Kemungkinan besar jatuh cinta dengan kakak angkat itu. (Ingat, cinta tidak mengira umur. Beware)
2) Merasa selesa dgn perempuan itu dan mulai berpaling tadah. OH NO
3) Melakukan hubungan sulit. GOD I REALLY MEAN IT
4) Ber-angkat tetapi mesra. SANGAT MESRA
5) Mula berfikir bahawa hidup dengan kakak angkat dia itu lebih best.
6) Mula membandingkan gf dengan 'kakak kesayangannya' itu.
7) Cinta tiga segi akan berlaku. PASTI BERLAKU


No comments:

Post a Comment

Lots of love from me.